2017/3/18(土Sat)

朝は9時前に出て空港には11時過ぎ、KALラウンジで過ごし、こんな時間に関西空港を出ます
I depart 9am at my house arrived airport 11am , spent time KAL lounge then on the way to boarding gate at this time.,
KE728便の機体は小さめのB737-900
KE728 is small airplane Boeing 737-900
14時の便だから昼飯か?韓国インチョンには15:40に着いて一旦は韓国に入国、チェックイン時間まで4時間程待つ
This flight is 2pm so is this lunch ? Arrive Incheon airport Korea at 3:40pm , I pass immigration to enter Korea country, I have to wait check in time 4 hours.
「チェックインカウンターM-H」と日本語があるが、ここはインチョン空港、日本人が多いのだろうか?今日チェックインする22:35発Z2 9047エアーアジアの19:35にオープンするカウンターはHJのH側の隅っこH20〜24、長い時間待ったので隣で待っていたアフリカ人と歓談、彼は韓国に車の部品の買い付けに来てカタール航空でナイジェリアのロゴスに帰ると、カタール便は夜中なのに早すぎるぞと言ったら「えらい良く知ってるな」と驚いていた。俺はカタール便に付いては通だからな、と返事しておいた。
Indicated "check in counter M to H" in Japanese is many Japanese people come here ?
My check in flight Z2 9047 scheduled flight time 22:35 will open check in counter at 19:35. counter is edge of H side H20 to 24 ,
I waited very long time also other people waiting around me, I try to talk African people who visit Korea as car parts dealer way back to Nigeria Logos by Qatar airways, but Qatar airways flight is mid night flight and he said "why do you know it well" so I said "I am well known passenger for Qatar airways",
エアーアジアには長い列が出来たが19:50チェックイン、アシアナラウンジでシャワーして明日朝までおきているのだからお腹も満腹にした、21:30まで休憩した。107番搭乗口なのでチェックインした建物から空港内地下のシャトルトレインで空港別棟のコンコースにやってきた。時間はないが搭乗口のあるコンコースAに着たのでKALラウンジに寄ってみる

Air Asia check in counter has long line but checked in 19:50, I went Asiana lounge till 21:30 to take shower I consider I have to wake till morning. boarding gate is 107 so I transfer another terminal building concise A by shuttle subway train this KAL lounge near the gate 107
情報ではラウンジは飲み物だけと書いてあったが・・・・これだけ客が少ないとビールも何日か前に封を切った気の抜けたビールが出てくると思うのだが。
 Information said this lounge has only drink , very few passenger visit here it means beer in this server is old one so beer should be not good taste.
種類も多くはないが軽食程度の食べ物も用意してある
Not many food but prepared light meal.
向こうに見えるのはメインターミナル、このコンコースA建物はほとんど海外の航空会社専用だからこの時間は便が少ないので客が少ない。ラウンジは150人位は入れそうだが居たのは5人程。
We can see another terminal building through window, this terminal called concourse A is almost only for airline other country it mean very few passenger, capacity of this lounge about 150 people but I saw only around 15.
食べ物もそれなりにありそうだが今日は時間がないので写真に撮るだけ21:55
Still some of food around here but I don't have time to stay here today, I only take picture 21:55
時間がギリギリで22:10には搭乗締め切ると言ってたので走って107番搭乗口に来たら誰も居ない21:59、張り紙があってゲートは114に変更になったと。
Time is tight already 22:10 will close gate, I run to gate 107 but no one here at 21:59, indicate change gate 114 on paper.
再び走って114番搭乗口に着たが「搭乗って何の事?」、てな感じ、なんだぁこれは、係員はアシアナ航空の制服を着ているし戸惑う事ばかり
 I run again to 114 but airport staff attitude is "flight ? what for" this staff wear Asiana airline uniform, I only confuse many.
外を見るとエアーアジア機は今やっと着いたところのようだ。着いて休憩もなしに直ぐに折り返し便に。
 I find Air Asia airline out side of terminal building, as if airplane just arrived which use for return flight.
時間が厳格だと言うので私はあわてて来たのに、22:14にまだ搭乗が始まってないぞ
 I hear Air Asia is strict to time schedule but at 22:14 still did not start passenger boarding to plane.
搭乗券はアシアナ航空のものをそのまま使ってるエアーアジアZ2便、22:00搭乗開始して10分間で180人の乗客搭乗を終えるつもりの搭乗券、チェックインの時にくれた
Boarding pass paper is Asiana airline for Air Asia Z2 flight they start boarding at 22:00 so this airline will finish boarding only 10 minutes for 180 passenger which they gives me at checked in.
地上職員はアシアナの制服でも機内はフィリピンエアーアジアZ2 9047便、私が搭乗する時にカップラーメン二つを操縦室に持ち込もうとしていたので「えぇっラーメンで操縦するの、それならビールくらいは飲まないと離陸できんぞ」と言ったら、判ったじゃあビールも持って入るよと返事してくれた。20代半ばのパイロット。
Ground staff wear Asiana uniform but inside airplane staff wear Air Asia uniform, when I get on board near cockpit pilot will bring two of instant noodle so I said "you will flight only for noodle ? you should have beer if you will have powerful take off and reaching to Cebu to Pilot,  he answer"OK understand I will" pilot was age 20's.
私の隣は空いていたが、格安航空乗務員は「お前の席はここか、搭乗券を見せてみろ」と喧嘩を売ってくる、さすが程度の低い格安航空、インチョン離陸は22:50、飛行予定時間は4時間半とアナウンス、セブパシフィックなら3時間未満なのにと思った。大丈夫かいなと思うマネジメントの乗務員、アナウンスも声が大き過ぎて声が割れて何を言ってるのか判らない私にはほとんどワゥワゥオと言ってるだけに聞こえる馬鹿乗務員。
Beside of my seat was no passenger, staff ask me "is this right place to sit ? show me your boarding pass" staff try to fight from beginning low cost low grade staff Air Asia airline. Announced flight time is 4 and half hour, maybe less than 3 hour flight if Cebu pacific, announcement voice extremely too big sound distortion I can not understand what they say only "Wow wow wow" almost dirty noise, What crazy staffs !



2017/3/19(日Sun)

格安航空でもパイロットがちゃんとビール飲んでいれば着く、機内食は注文してなかったので出て来なかったがセブには02:02AMに着いた、手製のタラップで降りて歩いてターミナルに、今日は雨が降ってなくて良かった、結局飛行時間はインチョンから3時間10分、アシアナや大韓航空より一時間程短い飛行時間
Even on low-cost airlines, arrived if the pilot was drinking beer properly, I did not have meal because I did not order the in-flight meal, arrived in Cebu at 02:02 AM, got off with a homemade ramp step and walked to the terminal today I'm glad it didn't rain, after all the flight time was 3 hours and 10 minutes from Incheon, about an hour shorter than Asiana and Korean Air.
子供たちはいつもニコニコ
All children is happy if I visit.
capitol310



2017/3/20(月Mon)

ここはセブマクタン空港チェックインカウンター、今日のカミギン島に行く便は6時半と9時半の二便、いずれも早朝に空港に来ないといけないのが難だ、着陸地カミギン島の気候環境を考えると確実に風が弱い早朝しか便が無いのは判る
This is check in counter for today's flight Cebu to Camiguin this airline has two schedule 6:30 am and 9:30 am everyday, flight Camiguin is early morning but I understand we can expect stable wind only morning.
この待合室は格安航空専用なのか25A,25B搭乗口、今日の私はセブパシフィックだ
This waiting room is only for low cost airline 25A and 25B but today my flight is Cebu pacific flight.
バニラエアー格安航空の機体があったが同じ場所でいつ見ても乗り降りの気配がない、格安航空なら到着して直ぐに折り返す便になると思うのだが調べてみたら東京成田から16:40に着いて翌朝9:30の出発。
 I find airplane Vanilla air Japanese low cost airline.but always parking here, usually Low cost airline will return soon as next flight to save cost,  I checked out schedule arrived 16:40 from Tokyo depart Cebu is 9:30  next morning.
私が乗る飛行機、天気は良くないのだが搭乗する時は雨が降ってなくて感謝、DG6693機体はATR72キャプテンJOMA
This is my flight cloudy but not rain I appreciate today this flight is ATR72 type captain  is Joma.
向こうに見えている工事中の建物は新しいターミナルビル
We can see new terminal building under construction.
チケットは数時間前の今朝午前0時過ぎに買ったのだが最安値P1550-だった次の日の便はP1820-、今日の便は乗客がいないからチケットが安かったのだ、客室乗務員は最近は二便あると話していた。当てにならないが。
 I bought ticket for this flight just few hours before very early morning 0am. was P1550- next day is P1820- , todays flight cheap cost cause very few passenger.
半時間ほどでカミギン島マンバハオ空港の滑走路が見えてきた、アプローチに入るのに右向けに飛んでいるから今日も下り坂の滑走路を下り坂向けに着陸するらしい、こうして見ると結構な下り坂
Half hour arrived after take off Cebu airport, we can see Camiguin runway, we are flying right direction so we will approach down the way to land, runway is steep angle.
客室乗務員と話していたら今日は副操縦士が日本人だと言うので着陸してから操縦室を訪問した、キャプテンは元気の良いフィリピン人男性20才代中ごろ、
副操縦士は韓国人女性30才位、フィリピン人に取っては韓国人も日本人も一緒くた、さすがフィリピン人乗務員だ。
フィリピン人以外のアジア人は同じ事を言うのだと思う。ちなみに客室乗務員はカミギン島マンバハオ出身者だった。
When I was talking to the flight attendants, she said that the co-pilot was Japanese today, so I visited the cockpit after landing. The captain is a cheerful Filipino man in his mid-20s.
The co-pilot is a Korean woman about 30 years old,, Koreans and Japanese are same country for a Filipino crew member. I think Asians other than Filipinos say the same thing. By the way, the flight attendant was from Mambajao, Camiguin Island.




2017/3/21(火Tue)

昨日は友人ラファエルが空港までバイクで迎えに来てくれた、カミギン島ボンボンの宿には一泊のみで今日は親父が空港まで送ってくれる、残していく物を撮っておく朝4時、朝のコーヒーを飲んで5時半に空港に向かう
Yesterday my friend Rafael picked me up at the airport by motorcycle, I stayed at the inn in Bonbon, Camiguin Island for only one night, and today my dad sent me to the airport. Drink coffee and head to the airport at 5:30
外を見てると一瞬飛行機が目の高さで左から右へ行くのがチラッと見えた接地直前だから時速200km/h程出てるだろう見えたのは一瞬だった、今日も下り坂の滑走路に下り向けに下りたようだ。このターミナルビルは滑走路の山側の端にある、今日は風は弱いが向かい風が下り方向。
When I looked outside, I could see the plane going from left to right at eye level for a moment. It was just before the ground contact, so I thought it would be about 200km / h. It seems that he went down the road. This terminal building is on the mountain side of the runway, today the wind is weak but the headwind is down
下り坂向けの着陸に成功した飛行機が戻ってきた、右端のウインドソックスは殆ど垂れ下がってるが右からの風を示している
The plane that successfully landed downhill is back, the wind socks on the far right are almost hanging, but showing the wind from the right
地上誘導員、今日は右に行けって言うのか先月は違ったぞ
Ground staff show direction of aircraft. today indicate right but last month was Left in same condition.
キャプテンも地上では地上職員の指示に従うしかない
Airline captain have to follow ground staff on the ground.
搭乗していつもは左向けに旋回するのだが今日はマンバハオ山を廻るように右に旋回してくれる、離陸は6:47DG6691便
Generally airplane will turn left but turn right around Manbajao mountain today, took off 6:47 DG6691 flight.
山頂の向こう側がマンバハオ空港、滑走路が小さく見えているはず。
Camiguin airport locate other side of mountain
天気が良いから山もくっきりと
Fine weather today
カミギン島の東南側から、ベノニ港上空あたりを飛んでいる
Flight south east side of Camiguin island now flying over Benoni sea port.
カミギン島の中央を横切って旋回中
Still turning cross middle of island.
左端の小さな茶色の噴火口のさらに左端辺りがボンボン地域の辺り
Left side brown mountain was crater and area name Bonbon.
島の左端のボンボン地域のサンコンセミタリーが海の中に見えているはず
Sancon semiterly should be in the sea left side
ボンボン地域はまだ陽が当たってない、写真下端辺りがCATIBACカティバック地域、写真上部の海の中に見える白いのがホワイトアイランド。下記に拡大写真
Area Bonbon has not sun light and lower edge is catibac area, upper side white one in the sea is white island., same enlarged picture below.



白く流れて見えるのは民家から出る朝食の支度の煙、ガスや炭は使わずに木の薪を使っている
White one to down the way is smoke from house prepare for breakfast, they use fire wood. no gas no charcoal.
海の中に見えるホワイトアイランド
White island in the ocean.
トイレに行ったついでに食事中の客室乗務員に話しかけ、おだてたら写真に納まってくれた
 I visit staff when I went toilet.
更におだてたら通常は機内販売で売るものを無料で持って行って良いと今日はお金を払わずに私にだけくれた、朝8時前にはセブに到着
And try to talk to them they said I can bring this bread without fee, usually they will sells for passenger. Arrive Cebu airport before 8am.
capitol303
午後はジーンtrnがタリサイから逢いに来てくれた、話をしてると21才で二人目の彼氏との間に出来た子供が既に居ると、私は三人目の彼氏だと、手も握ってないのに彼氏にされてしまった。帰ってから何度か再び連絡を試みたが一度も返事がなかった。良かったのか悪かったのか??でもちょっと美人

Jean come to see me from Talisay this afternoon. she has child between 2nd boyfriend, and I should be 3rd boyfriend, but I did not touch her yet already boyfriend ? I try to contact her next day but she never give reply, is this good or bad?? but little beautiful lady.





2017/3/22(水Wed)

今日はマンダウエ市から16才のマリージョイが親が許してくれないのでと内緒で逢いにきてくれて、手を握るわけでなし会うだけだからマぁ良ッカ、知らねぇぞ将来は、でも16才にしてはしっかりしてる、そうでなきゃ困るが。公共交通機関の往復交通費だけ渡してやった。
 
Maryjoy age 16 come to see me from Mandaue city today. her parents did not give permission to meet me so this is secret meet. anyway we will never touch, she is independent girl but I give enough money of round trip transportation fee
22才のジェラルディンとマクドナルドで会う、母親が私に会いたがっていると。会って何を話すのだろうか

Geraldine age22 come to meet me at McDonald, her mother want see me what she will talk to me, I am interesting.





2017/3/23(木Thu)

OZ710便は午前2時の離陸、食事はインチョン到着前の朝4時過ぎに出てくる、最近のアシアナ航空はビーフはなくてチキンと魚とおかゆから選択、これは魚、美味しかった
OZ710flight take off 2am, staff provide meal 4am before arrive Incheon airport, recently they has not beef, but only chicken and fish and rice porridge, this is fish.
アシアナにはアシアナの塗装でなくスターアライアンスと書かれた塗装のB767がある今日はその機体だ、韓国上空に来る朝5時頃には太陽が出てきた。この後6:55にインチョン空港に着陸。
We can see sun light just before over Korea , we arrive 6:55am Incheon airport
アシアナの朝8:20の便は満席だと、大韓航空に行くと朝9時発のKE723便があった、最初は搭乗開始は10分遅れの8:40になると、それが何度も何度も小出しに10分遅れる、30分遅れるとずるずる予定が遅延して最後は搭乗口変更して13時発、大勢の乗客が搭乗口に押し寄せて文句を言っていた、それもようやく13:10に離陸、食材は積み直さないから午後の便になっても朝食が出てきた、それは良いのだがズルズル遅延はマネジメントのマの字も知らないから、韓国の人はそんなに先が読めないの?
Asiana's 8:20 morning flight was full, when I went to Korean Air, there was KE723 flight departing at 9 am. 10 minutes late for breakfast, 30 minutes late, the sly schedule was delayed, and at the end they changed the boarding gate and departed at 13:00, and many passengers rushed to the new boarding gate and complained, finally 13:10 took off, and the meal service and cargo need reloaded, so breakfast came out even on the afternoon flight.
slurping delay doesn't even know the management, so Koreans can't read near future even short time?

6日間の旅になった、旅に出て目的を遂げる事も大切だが無事に帰る事も大切と思う。 ¥10000/P4450- ¥112.5/us$

6days trip was finished safely I appreciate everything everybody .

End

Diners